Anpassad sökning

torsdag, mars 13, 2014

2012 Charles Smith Wines Syrah Boom Boom!


Boom Boom! 2012 från Charles Smith Wines är gjort på en blandning av 97% Syrah och 3% Viognier som växt i Columbia Valley, Washington State. PÅ Sb kostar vinet 129 kr vilket betyder att priset inte har höjts jämfört med förra årgången. 

Också i doft och smak är vinet sig likt sedan tidigare, trots att Viognier kommit med i bilden. I doften finns vinbär och plommonmarmelad tillsammans med viol, kanel och fat. En liten aning tannintorrhet känns i munnen och i den fruktiga, smått söta smaken hittar jag björnbär, vinbär, en del kryddor och fat.  

Jag drack Boom Boom! till några sliders (minihamburgare) och blev så exalterad att jag glömde fotografera de små rackarna. Jag hade lite kvar av chipotlemayon som jag skrev om i förra posten och att toppa burgarna med den och karamelliserad lök fungerade utmärkt till det sötfruktiga vinet. Sötman från löken och den lilla chilihettan från majonnäsen satt mitt i prick!

Precis som för snart ett år sedan fortsätter jag att tycka att Boom Boom! är det bästa man kan få på Sb för 129 pistoler.  

Inga kommentarer: